Week van het Leven geeft zichtbaarheid aan het ongeboren kind
Deze week is de Week van het Leven. Dit is een initiatief van verscheidene pro-life organisaties waaronder Stirezo. Met groeiend succes weet de Week aandacht te vestigen op abortus en het recht op leven.
Jonge moeder vertelt
Dit jaar wordt een reclame op televisie uitgezonden, waarin een jonge moeder vertelt over haar onbedoelde zwangerschap. De vrouw stelt de terechte vraag waarom niet ingezet wordt op alternatieven voor abortus, dat immers het leven van een ongeboren kind abrupt eindigt.
Doneren
Stirezo is als ondersteunende organisatie betrokken bij de Week van het Leven. Wij hebben onze medestanders opgeroepen te doneren voor dit evenement. Mede dankzij onze donateurs is de benodigde 150.000 euro ruimschoots gehaald. Daar danken wij alle medestanders hartelijk voor!
Straatcampagne
Vrijwilligers van de campagne Stirezo zijn tijdens de Week van het Leven in Nijmegen de straat op gegaan om aandacht te vragen voor abortus en het recht op leven. Ze deelden flyers uit en voerden gesprekken met voorbijgangers. Vooral in een tijd waarin mensen zoveel virtuele beelden zien, is het zeer waardevol om lijfelijk aanwezig te zijn op straat. De impact daarvan valt niet te onderschatten.
'Debat laait weer op'
Ook de media hebben de Week van het Leven opgemerkt. RTL Nieuws schrijft dat het debat over abortus de "afgelopen jaren weer opgelaaid" is. RTL wijst ook op grote billboards die in het kader van de Week geplaatst zijn langs 's lands snelwegen.
Laatst bijgewerkt: 10 april 2021 15:05